Ολοκληρώνοντας την ανασκόπηση των ζωγραφικών εκθέσεων της χρονιάς που μας πέρασε, κλείνουμε με μία έκθεση που παρουσιάζει μία πτυχή της ελληνικής ιστορίας του εκφραστικού αυτού μέσου, στην Γκαλερί της Έρσης. Από την ομαδική έκθεση μουσειακού χαρακτήρα με τίτλο “Μία Ιδιαίτερη Όψη της Αφαίρεσης, δεκαετίες 50-60” ξεχωρίσαμε κάποια χαρακτηριστικά έργα εκπροσώπων της Ελληνικής Αφαίρεσης, μεταξύ των οποίων το εξαιρετικό ‘Άτιτλο’ συλλογικό έργο στο σταυροδρόμι μεταξύ παράδοσης και κατακερματισμού της φόρμας, των Κοντόπουλου (εμπνευστή της ομάδας των Ακραίων), Απέργη, Μαλτέζου, Σίμωσι, Αντύπα, Γαϊτη, ένα πρώιμο Άτιτλο του Γαϊτη από το 1947 δείγμα Ελληνικού Σουρεαλισμού, την άτιτλη έκρηξη χρώματος του Δημήτρη Περδικίδη, δύο ονειρικά άτιτλα προφίλ του J. Χριστοφόρου, του 1959 και 1987, δύο αφαιρετικούς στροβιλισμούς του Κωνσταντίνου Ξενάκη από το 1961 όπως και το κρυπτογραφικό του artist book με τοτεμικές μορφές και ιδιάζουσα ιερογλυφική γραφή του 1985 με τίτλο “Ο Τάφος του Οδηγού”. Με μεγάλη μας χαρά είχαμε τη σπάνια ευκαιρία να απολαύσουμε και έργα του κορυφαίου Έλληνα Αφηρημένου Εξπρεσιονιστή Πάνου Σαραφιανού, το ‘Άτιτλο’ κολλάζ με εφημερίδες του 1965 και ένα ιερατικό ‘Άτιτλο’ σινιάλο του 1967 ‘οπου συνομιλεί με τον Franz Kline.